Saturday, October 2, 2010

HaTiKu MilikMu..



Ya, Allah aku rindu untuk menatap wajahmu
Aku rindu untuk bertemu Nabi junjungan-Mu
Syafaatkanlah aku ya Allah,
Syafaatkan aku ya Rasulullah,
Peliharalah aku dari percikan dan bahang api neraka-Mu
Peliharalah daku ketika saat getir di hari kebangkitan

Aku rindu untuk bermunajat di sepertiga malam
Aku rindu untuk menghirup nikmat syurga-Mu
Tapi aku tengelam dalam kemanisan duniawi
Tapi aku leka dengan nikmat masa yang dianugerahkan

Bimbinglah aku
Tetapkanlah aku di jalan-Mu
Jalan yang penuh liku
Jalan yang penuh luka
Agar aku dapat menghirup manisnya iman
Agar aku dapat bertatih menegakkan agama-Mu

Sungguh
Hatiku milikmu
Jasadku milikmu
Dan segala-galanya hanyalah pinjaman
Ku pohon
Agar aku diberi kekuatan
Menggunakan pinjaman ini sebaiknya
Untuk mencapai redhaMu..
Aku tersangat cinta padaMu..!




No comments:

Post a Comment