Wednesday, October 5, 2011

Deep in My Heart..


Daripada Abu Hurairah Radhiallahu ‘Anhu katanya,, Rasulullah SAW telah bersabda : Jika anak Adam meninggal, maka amalnya terputus kecuali dari tiga perkara, sedekah jariyah (wakaf), ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang berdoa kepadanya.'' (HR Muslim).
Ibu dan ayah..terima kasih..infiniti~atas kesudian kalian melahirkan, mengasuh dan membesarkan anak-anakmu..
Kami tak punya harta untuk membalas jasa kalian..Kami juga tak punya apa-apa untuk membalas jasa kalian..
Kerana budi dan kasih sayang kalian membesarkan kami, melebihi apa yang ada di langit dan di bumi..Semua harta di dunia tidak dapat membayar pengorbanan kalian terhadap kami...
Hanya ilmu sepicis cuma yang menjadi bekalan paling bermakna dalam hidup kami..Kalian pernah berkata, mak dan ayah tak tinggalkan harta buat anak-anak..Tapi ilmulah sebagai bekalan hidup di dunia ini..Kalau anak-anak mengabaikan ilmu..Maka terpinggirlah kalian..Kalau ilmu tidak diamalkan..gelaplah kehidupan..
Ingin anakmu khabarkan bahawa, kalian telah memberikan segala-galanya pada kami..Kebaikan-kebaikan yang kalian pamerkan,akan kami gunakan buat bekalan dunia dan akhirat..
Malahan, kami mendoakan agar setiap pekerjaan baik yang kami laksanakan turut menjadi saham buat ayah dan ibu..Setiap tutur kata kami yang baik, menjadi hadiah pahala kami buat ibu dan ayah..Setiap amal ibadah kami yang diterima oleh Allah, diberikan ganjaran pahala buat ayah dan ibu yang mengajar kami perkara kebaikan..
Terima kasih ya Allah, atas kurniaan kedua orang tua yang terbaik untuk kami..Anugerah yang tidak ternilai dengan seisi dunia..

"Wahai tuhan kami, kau gugurkanlah dosa-dosa ibu bapa kami seperti mana mengalirnya peluh-peluh dan darah mereka ketika mereka membesarkan kami..Pandanglah wajah keduanya dengan pandangan kasih dan rahmatMu..Kau alirkanlah pahala-pahala kebaikan amalan soleh kami kepada mereka sehingga hari kiamat..Kau masukkanlah keduanya ke dalam syurgaMu yang terindah.."

No comments:

Post a Comment