Thursday, December 15, 2011

MaaFkan Daku


Maaf
Aku sering mengecewakan..
Pada hati-hati yang sentiasa mengharapkan..
Aku lemah di sini..
Aku goyah..
Menunggu waktu..
Antara dua..Bangkit..atau rebah..


Maaf..
Aku sering menjanjikan..
Walaupun aku tidak pasti..
Kerana segalanya di genggaman Ilahi..
Aku kerdil..
Aku bukan pendusta..
Yang hanya menaburkan janji-janji palsu..

Maaf..
Aku tidak bena..
Menjadi tongkat harapan..
Kerana aku bukanlah terbaik..
Benar..
Banyak kekurangannya..
Tidak terbilang kelompongannya..


Maaf..
Berikan aku waktu..
Membina tembok kekuatan..
Untuk melalui hari-hari mendatang..
Mengatasi kelemahan..
Menurap kekurangan..
Dengan izin Allah..


Ya Allah..
Jika ini ketentuanMu..
Aku reda dengan segala ujian..
Aku terima segala pemberianMu..
Dengan lafaz syukur..
Berilah daku pengakhiran yang baik..
Maafkan daku..


No comments:

Post a Comment